اجرای طرح هادی زمینه‌ساز مقاوم سازی مساکن روستایی

تاریخ ارسال : 1403/02/04

اجرای طرح هادی زمینه‌ساز مقاوم سازی مساکن روستایی

اجرای طرح هادی زمینه‌ساز مقاوم سازی مساکن روستایی

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح هادی در روستاها موجب ترغیب روستاییان به مقاوم سازی مساکن و توسعه روستا می شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حجت اله سروری در جلسه بازنگری و تصویب طرح هادی روستاهای اهر و بستان آباد گفت: با اجرای مرحله اول طرح هادی و انجام مسیرگشایی، امکان تخریب مساکن فرسوده و ساخت مساکن مقاوم فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بافت قدیمی روستاها به دلیل باریک بودن معابر، امکان حمل مصالح برای مردم فراهم نیست، با انجام‌ معبرگشایی، هزینه آواربرداری و حمل مصالح به محل اجرای مسکن جدید میسر شده و روستاییان برای ساخت مساکن مقاوم ترغیب می شوند.

سروری با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی سطح رفاه روستاییان را بالا می برد گفت: وقتی معابر زیر پای مردم از حالت خاک و گلی به سنگفرش یا آسفالت ارتقا می یابد، احساس رفاه بیشتری نموده و نسبت به ماندگاری در روستا علاقه پیدا می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جذابیت زندگی شهرنشینی به دلیل آلودگی هوا، آلودگی صوتی و معضلات اجتماعی در نظر مردم کمرنگ شده، به همین دلیل با ایجاد امکانات رفاهی در روستاها، می توان مهاجرت معکوس را سرعت بخشید.

گفتنی است است دراین جلسه با حضورکلیه اعضای کمیته تصویب،بازنگری طرح هادی روستای قره کوشن وخلیله ده ازتوابع شهرستان بستان آبادوروستای کلهوروملالارازتوابع شهرستان اهر درجلسه مطرح وبعدازبحث تبادل نطر وگفتگو های لازم درخصوص افزایش محدوده این روستاها درراستای توسعه وماندگاری روستائیان عزیزومهاجرت معکوس بامشارکت مردم درروستاها تصمیمات لازم واساسی اتخاذ گردید.

 

موضوع خبر :
  • اجرای
  • طرح
  • هادی
  • زمینه‌ساز
  • مقاوم
  • سازی
  • مساکن
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد اجرای طرح هادی زمینه‌ساز مقاوم سازی مساکن روستایی چیست؟

سوال: