تاکنون 52درصدمساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است

تاریخ ارسال : 1403/01/07

تاکنون 52درصدمساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است

تاکنون 52درصدمساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون 159 هزار و 630 واحد از آن ها معادل ۵۲ درصد بهسازی و مقاوم سازی شده است.

مهندس حجت اله سروری،با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی می شود که سهم این استان در این طرح، ۱۲ هزار واحد است، افزود: اجرای این طرح در سال ۸۳ تصویب و از سال ۸۴ همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای این طرح کمتر از ۲۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده بود، اظهار کرد: تا سال ۸۴ حدود هشت هزار و ۵3۵ واحد مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده بود.

وی با اشاره باینکه هم اکنون مبلغ وام مسکن روستایی ۳۵۰میلیون تومان با سود ۵درصد می باشد،یادآور شد:از اهالی محترم روستاهای استان تقاضاداریم بامراجعه به بنیاد مسکن شهرستان ها نسبت به تشکیل پرونده وام روستایی اقدام نموده وبا استفاده ازتسهیلات کم بهره روستایی خانه خویش رامقاوم نمایندومشارکت وهمدلی مردم باعث توسعه وآبادانی روستاهامی شود.

مهندس سروری خاطر نشان کرد:سهمیه مقاوم سازی کشور ازسال ۱۴۰۲ از۲۰۰ هزارواحد به ۳۵۰هزارواحد افزایش یافته که به تبع آن سهمیه آذربایجان شرقی نیز از۱۲هزارواحد به ۱۷هزار۵۰۰واحدافزایش یافته است وامسال ان شاالله بااتمام این واحدها درصد مقاوم سازی از۵۲ درصد به ۵۶ درصدارتقا خواهد یافت.

 

موضوع خبر :
  • تاکنون
  • 52درصدمساکن
  • روستایی
  • آذربایجان
  • شرقی
  • مقاوم
  • سازی شده
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد تاکنون 52درصدمساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است چیست؟

سوال: